MARKETINGSTRATEGIE
Winkels & distributiepunten
Verkoopkanaal | Aantal |
Winkelpunt | 4 |
Distributiepunt | 2 |
Online winkel | 1 |
Aantal personeelsleden (winkelpunten) | 6 |
Verkoopkanaal | Aantal |
Winkelpunt | 5 |
Distributiepunt | 2 |
Online winkel | 1 |
Aantal personeelsleden (winkelpunten) | 8 |
Verkoopkanaal | Aantal |
Winkelpunt | 5 |
Distributiepunt | 2 |
Online winkel | 1 |
Aantal personeelsleden (winkelpunten) | 8 |
We hebben besloten om ons vooral te focussen op de winkels, omdat wij denken dat hier een groot deel van onze verkoop zal plaatsvinden. We zijn dan ook begonnen met vier winkelpunten met daarin zes personeelsleden verspreid over de winkelpunten. (periode 1)
Voor onze distributiepunten hebben we er twee genomen. Dit is om te kijken of we er in de toekomst meer moeten bijnemen en/of het een goede verkoop draait.
We hebben ook ingezet in online verkoop. We vermoeden dat hier zo’n 10% van onze verkoop zal gebeuren.
Producten en hun marketingstrategie
Periode 1
BAS
BAS is het goedkoopste model
Doelgroep:
kortbellers en overige
Reden:
goedkoop toestel & technologie heeft geen prioriteit
TV1 | 30 000,00 euro |
GOO
Een toestel waar je mee kunt bellen en sms-en
Doelgroep:
overige
Reden:
goedkoop toestel & bellen en sms-en
La Gazetta | 10 000,00 euro |
ADV
ADV technologisch hoogstaand toestel
Doelgroep:
De techneuten
Reden:
doelpubliek tussen 18 – 36 jaar, voor persoonlijk gebruik
Sociale media | 50 000,00 euro |
MoTV | 350 000,00 euro |
TOP
Hoogstaand technologie & duurste model
Doelgroep:
professionelen en veelverdieners
Reden:
prijs speelt geen rol, betaald door bedrijf of privé & werkende bevolking
TV1 | 150 00,00 euro |
Los Intelectos | 400 000,00 euro |
Merkherkenbaarheid
Om te kunnen zien of we met ons reclame het gewenste doelpubliek bereiken kunnen we best ook onze merkherkenning in het oog houden.
Directe toewijsbare kosten (reclame, …)
Eén van de belangrijkste cijfers waarop wij ons gebaseerd hebben om de marketingstrategie telkens aan te passen zijn de directe toewijsbare kosten aan een model. Hierin zit de variabele productiekosten, reclame en verzekering. Aan de hand van deze gegevens hebben we kunnen afleiden wat de concurrenten deden als marketingstrategie voor een bepaald product. We vergelijken dit met wat wij doen, om zo een betere en goedkopere marketingstrategie te bekomen.