MARKETINGSTRATEGIE

Winkels & distributiepunten

Verkoopkanaal Aantal
Winkelpunt 4
Distributiepunt 2
Online winkel 1
Aantal personeelsleden (winkelpunten) 6
Verkoopkanaal Aantal
Winkelpunt 5
Distributiepunt 2
Online winkel 1
Aantal personeelsleden (winkelpunten) 8
Verkoopkanaal Aantal
Winkelpunt 5
Distributiepunt 2
Online winkel 1
Aantal personeelsleden (winkelpunten) 8

We hebben besloten om ons vooral te focussen op de winkels, omdat wij denken dat hier een groot deel van onze verkoop zal plaatsvinden. We zijn dan ook begonnen met vier winkelpunten met daarin zes personeelsleden verspreid over de winkelpunten. (periode 1)

Voor onze distributiepunten hebben we er twee genomen. Dit is om te kijken of we er in de toekomst meer moeten bijnemen en/of het een goede verkoop draait.

We hebben ook ingezet in online verkoop. We vermoeden dat hier zo’n 10% van onze verkoop zal gebeuren.  

Producten en hun marketingstrategie

Periode 1 

BAS

BAS is het goedkoopste model

Doelgroep:
kortbellers en overige

Reden:
goedkoop toestel & technologie heeft geen prioriteit

 

TV1 30 000,00 euro

GOO

Een toestel waar je mee kunt bellen en sms-en

Doelgroep:
overige

Reden:
goedkoop toestel & bellen en sms-en

 

La Gazetta 10 000,00 euro

ADV

ADV technologisch hoogstaand toestel

Doelgroep:
De techneuten

Reden:
doelpubliek tussen 18 – 36 jaar, voor persoonlijk gebruik

 

Sociale media 50 000,00 euro
MoTV 350 000,00 euro

TOP

Hoogstaand technologie & duurste model

Doelgroep:
professionelen en veelverdieners

Reden:
prijs speelt geen rol, betaald door bedrijf of privé & werkende bevolking

 

TV1 150 00,00 euro
Los Intelectos 400 000,00 euro

Merkherkenbaarheid

Om te kunnen zien of we met ons reclame het gewenste doelpubliek bereiken kunnen we best ook onze merkherkenning in het oog houden.

Directe toewijsbare kosten (reclame, …)

Eén van de belangrijkste cijfers waarop wij ons gebaseerd hebben om de marketingstrategie telkens aan te passen zijn de directe toewijsbare kosten aan een model. Hierin zit de variabele productiekosten, reclame en verzekering. Aan de hand van deze gegevens hebben we kunnen afleiden wat de concurrenten deden als marketingstrategie voor een bepaald product. We vergelijken dit met wat wij doen, om zo een betere en goedkopere marketingstrategie te bekomen.